Wednesday, March 23, 2011

Dramatic Eye

Halloooo....!

Baru2 ni, ermmmlama gak la...ada masa lapang skit. Jadi bila dah tak tau nak buat apa...mulalah rajin jer capai berus, capai foundation, eyeshadow....aku pun conteng kat muka. Mulanya, tak terfikir pun nak buat tema apa...jadi, ikut tangan je lah. Al kisahnya....ini hasilnya...!

Bila dah siap tu...barulah terfikir, apa ke nama nak letak mekap mata camni...So, Dramatic Eyes boleh kot...kan? boleh lah... ^__^

tak susah pun nak buat...Mula2 foundation tu cam biasa la kan. cuma tang kening tu...(bagi sesape yang kening jarang cam saya la kan) tebalkan or lebatkan. Sebab heavy eyes cani, kureng sesuai dengan kening nipis. nak lukis tu, tak yah lah saya citer caner nak buat kan...mesti sume dah tahu nak lukis kening sendiri...ye dak...!

Ok, pastu...gunakan matte kelabu sebagai base. kemudian ambil silver yg glitter skit, expand hingga aoter corner v. Dari sini pulak, tambah dengan kelabu yang lebih pekat. tarik ke luar jugak. untuk dapatkan efek smokey ala2 cat eyes.... utrk pekatkan dia, tambah dengan matte hitam. dah nak hampir siap, tapi sebelum tu letakkan matte pink di dalam corner v bahagian mata. biar dia ada efek hidden pink sikit....pastu, cam biasa la kan....mascara, eyeliner...blusher, lipstik. And you're done! Senang kan....!

Sebenarnya, make ni mmg tak susah pun. Semuanya bergantung pada naluri kota iaitu bagaimana kita mahu ia tampil kelihatan. Semua orang ada naluri untuk nampak cantik, kemas, menarik...kannn...????

Jadi, gunakan naluri itu apabila kita sedang mekap. Yang lain2 tu, bergantung pada macamana nak guna berus, eyeliner dsb dengan betul. sume tu kita boleh tengok kat youtube, majalan, blog....selebihnya, practise make perfect. oh ya, satu lagi....confident!! itu pun penting, terutama bila mahu mencuba sesuatu yang bru pada mata. contohnya, sebelum ni tak pernah2 nak letak eyeshadow biru muda, bila dah guna tu, kita kena yakin lah utrk memperagakan mata kita. keyakinan itu jugaklah yang membantu untuk kita tampil cantik luar dan dalam.... gitu...!

Tapi jangan over confident yer...! takut nanti berfesyen tak kena tempat. huhuhuuuu....!

Apepun, setakat ini dululah laporan berita kecantikan saya..... ^_^


Arrivederci...!!!

No comments:

Post a Comment